ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W PIECKACH
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: -Drukuj informację Ogłoszenie numer: -

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: OGŁOSZENIE O NABORZE KANDYDATÓW DO ŚWIADCZENIA USŁUG ASYSTENTA OSOBISTEGO OSOBY z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ W RAMACH PROGRAMU MINISTRA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ „ASYSTENT OSOBISTY OSOBY z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ- DLA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO - EDYCJA 2024”

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Miejsce pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pieckach

Wymiar etatu: -

Ilość etatów: -

Wydział: -

Data udostępnienia: 2024-03-11

Ogłoszono dnia: 2024-03-11

Termin składania dokumentów: 2024-03-25 15:00:00

Nr ogłoszenia: -

Zlecający: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pieckach

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w  Pieckach ogłasza nabór kandydatów do świadczenia usług Asystenta Osobistego Osoby z Niepełnosprawnością.
 
 
Nazwa i adres jednostki: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w  Pieckach,                                 
                                           ul. Zwycięstwa 35/2, 11-710 Piecki.
 
 
  1. Wymagania niezbędne:
Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby, niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi uczestnika lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem:
  1. posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta; lub
  2. posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu; lub
  3. wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024, której wzór stanowi załącznik nr 7 do Programu.
Posiadanie doświadczenia, o którym mowa w pkt 2, może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu2), który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym.
  1. Zawód asystenta osoby niepełnosprawnej jest wymieniony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2018 r. poz. 227, z późn. zm.) pod symbolem 341201  w ramach grupy: Pracownicy wsparcia rodziny, pomocy społecznej i pracy socjalnej (symbol 3412).
  2. Przez podmiot, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobie niepełnosprawnej, należy również rozumieć osobę fizyczną, która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie niepełnosprawnej lub opiekuna prawnego. Przez zlecenie należy rozumieć, nie tylko umowy cywilnoprawne ale również umowy o pracę.  
b. Wymagania dodatkowe:
  1. Odpowiedzialność, nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista, komunikatywność, cierpliwość, empatia, zaangażowanie;
  2. Umiejętność budowania relacji i wzajemnego szacunku, umiejętność motywowania innych do działania, modelowanie zachowań i budowanie samooceny osoby niepełnosprawnej poprzez podnoszenie jej poczucia wartości, poszanowanie prywatności osoby niepełnosprawnej.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” dla jednostek samorządu terytorialnego – edycja 2024,  ma na celu zapewnienie dostępności do usług asystencji osobistej, tj. wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób niepełnosprawnych.
Celem rozpowszechnienia usług asystencji osobistej jest zwiększenie szans osób niepełnoprawnych na prowadzenie bardziej niezależnego/samodzielnego i aktywnego życia.
Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na pomocy asystenta w:
  1. wykonywaniu przez uczestnika czynności dnia codziennego;
  2. wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem w wybrane przez uczestnika miejsca;
  3. załatwianiu przez uczestnika spraw urzędowych;
  4. korzystaniu przez uczestnika z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galeria sztuki, wystawa);
  5. zaprowadzaniu i odebraniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

  • Zatrudnienie na podstawie umowy cywilnoprawnej – umowy zlecenia do dnia  27 grudnia 2024r.,
  • Usługi asystencji osobistej mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni  w tygodniu, przez tę samą osobę maksymalnie do 12 godzin na dobę. Przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której asystent rozpoczyna realizację usługi asystencji osobistej.
  • Do czasu realizacji usług asystencji osobistej nie wlicza się czasu dojazdu do i od uczestnika.

V. Wymagane dokumenty:

  • list motywacyjny – podpisany własnoręcznie,
  • życiorys - Curriculum Vitae.- podpisany własnoręcznie
  • Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie- załącznik nr 1
  • Dokument potwierdzający kwalifikacje zawodowe lub doświadczenie we wskazanym zakresie (certyfikaty / zaświadczenia, kserokopia umów zleceń lub umowy o pracę itp.);
  • Podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ogłoszeniu dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji kandydatów- załącznik nr 2

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2024-03-25 15:00:00
b. Sposób:
  • Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pieckach ul. Zwycięstwa 35/2, 11-710 Piecki w Punkcie Kancelaryjnym w zamkniętej kopercie z dopiskiem  „NABÓR - ASYSTENT OSOBISTY OSOBY z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ” w nieprzekraczalnym terminie do dnia  25 MARCA 2024r., do godz. 15.00 (decyduje data  wpływu).
  • Dokumenty, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. 

VII. Informacje dodatkowe:

Zasady rekrutacji: wyboru kandydata dokona Komisja Rekrutacyjna powołana przez Kierownika GOPS w Pieckach. Kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie o wyborze.

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:
 
Informujemy, że zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. L 119 z 04.05.2016 r. ze zm.), zwanego dalej RODO informujemy, iż:
  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pieckach, ul. Zwycięstwa 35/2, 11-710 Piecki.
  2. W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pieckach wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych za pośrednictwem poczty email: iodo.gops@piecki.com.pl bądź kierując korespondencję na adres Administratora.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia rekrutacji kandydatów do świadczenia usług AOON, Pani/Pana dane osobowe mogą być również przetwarzane w celach archiwalnych i kontrolnych.
  4. Pozyskane dane osobowe będą przechowywane zgodnie z kategorią archiwalną  w oparciu o ustawę z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych oraz na zasadach określonych w procedurach wewnętrznych.
  5. Pani/Pana dane nie będą ujawniane innym podmiotom, za wyjątkiem przypadków, kiedy zasadność ich udostępniania wynikać będzie z przepisów prawa. Pani/Pana dane osobowe mogą być jednak ujawniane innym podmiotom na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania, a podmioty przetwarzające mogą je przetwarzać jedynie na polecenie Ośrodka, co należy rozumieć w ten sposób, że nie są uprawnione do przetwarzania tych danych we własnych celach.
  6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana, narusza przepisy RODO,
  8. Podanie przez Panią/Pana następujących danych osobowych:
a)   imię (imiona), nazwisko, imiona rodziców, data urodzenia, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji), wykształcenie i przebieg dotychczasowego zatrudnienia jest wymogiem ustawowym zgodnie z art. 221 §1 ustawy Kodeks Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. ( Dz. U. z 2022 poz. 1510 ze zm.),
b) obywatelstwo, potwierdzenie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na w/w stanowisku, informacja o zdolności do czynności prawnych, informacja o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz poświadczenie o niekaralności jest wymogiem ustawowym zgodnie z art. 6  ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. (Dz. U.2022 poz. 530),
c)  informacja o spełnieniu wymagań zamieszczonych w ogłoszeniu jest wymogiem ustawowym  zgodnie z art. 13 ust. 2a ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r.(Dz.U.2022 poz. 530), a konsekwencją niepodania danych osobowych    będzie brak spełnienia wymogów formalnych
  1. Podanie przez Panią/Pana informacji dotyczących niepełnosprawności jest dobrowolne, lecz wymagane zgodnie z art. 13 ust. 2a ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. (Dz.U.2022 poz. 530) jeżeli zamierza Pani/Pan skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych.
  2. Podanie przez Panią/Pana innych danych osobowych, niż wymienione w punkcie 8)  i 9), jest dobrowolne i będzie przetwarzane na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody, która może zostać przez Panią/Pana odwołana w dowolnym czasie.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony