Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: -Drukuj informację Ogłoszenie numer: -Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Koordynator programów, strategii oraz współpracy ze społecznością lokalną
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pieckach
Wymiar etatu: 1/2
Ilość etatów: 1
Wydział: -
Data udostępnienia: 2022-11-17
Ogłoszono dnia: 2022-11-17
Termin składania dokumentów: 2022-12-02 00:00:00
Nr ogłoszenia: -
Zlecający: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pieckach
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- jest obywatelem polskim,
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- posiada wykształcenie średnie lub wyższe, preferowany kierunek m.in.: administracja, pedagogika resocjalizacyjna, zarządzanie projektami;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku,
- cieszy się nieposzlakowaną opinią;
- posiada umiejętność obsługi komputera na poziomie bardzo dobrym, wykorzystując edytory tekstów i arkuszy kalkulacyjnych (MS Office, Excel, PowerPoint);
- posiada wiedzę z zakresu ustawy o: samorządzie gminnym, pomocy społecznej, wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, przeciwdziałaniu narkomanii, wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ochronie zdrowia psychicznego, świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, finansach publicznych, Prawo zamówień publicznych, działalności pożytku publicznego i wolontariacie, Kodeks Postępowania Administracyjnego, przepisy wykonawcze i szczegółowe niezbędne do realizacji zadań na danym stanowisku;
b. Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku lub innym stanowisku urzędniczym;
- szkolenia i kursy (potwierdzone dokumentem), w tym min. z zakresu: profilaktyki uzależnień, przeciwdziałania przemocy domowej, pozyskiwania funduszy pozabudżetowych, z realizacji zamówień publicznych,
- predyspozycje osobowe: komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, zarządzanie czasem, odporność na stres,
- doświadczenie w pracy z rodzinami ze środowisk zagrożonych wykluczeniem społecznym
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Koordynacja i realizacja realizacją zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie:
- zwiększania dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu i innych środków psychotropowych, uzależnień behawioralnych oraz dotkniętych problemem przemocy w rodzinie,
- prowadzenia profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii,
- czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego,
- rozmów motywujących z osobami nadużywającymi alkoholu, które zostały zgłoszone do Komisji w celu wszczęcia poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego,
- kierowania na badania do biegłego celem wydania opinii o przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania zakładu leczniczego wobec osób, których nadużywanie alkoholu powoduje szkodliwe skutki,
- przygotowywania do sądów rejonowych wniosków o wszczęcie postępowania w sprawie zastosowania obowiązkowego poddania się leczeniu odwykowemu w zakładzie lecznictwa odwykowego.
2. Obsługa administracyjno - biurowa Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, w tym:
- opracowywanie projektów programów lokalnych, pism, pozwów, zawiadomień i innych wystąpień Komisji,
- sporządzanie protokołów spotkań roboczych Komisji (w tym plenerowych dot. kontroli punktów sprzedaż napojów alkoholowych),
- zapewnienie komisji niezbędnych do działalności aktów prawnych, formularzy, opracowań a także materiałów biurowych i innych,
- monitorowanie sytuacji osób, wobec których wszczęto postępowanie w sprawie orzeczenia przymusu leczenia odwykowego, dokumentowanie tego monitoringu, jego ewidencjonowanie w tzw. metryczkach klienta i ewidencji działań,
3. Koordynacja zadań wynikających z Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz sprawozdawczość;
4. Koordynacja i realizacja zadań Gminnego Programu Wspierania Rodziny oraz sprawozdawczość;
5. Koordynacja i realizacja zadań i sprawozdawczość w ramach Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych, w tym:
- monitoring i ewaluacja strategii
- współpraca z jednostkami, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na rzecz realizacji zadań strategii i programów pomocy społecznej,
6. Prowadzenie postępowań o udzielania zamówień publicznych w zakresie realizowanych zadań, w tym min. wyłonienia wykonawców realizacji w/w zadań, zakupu sprzętu i materiałów do realizacji w/w programów oraz innych działań związanych z realizacją zadań w/w programów,
7. Przygotowywanie i zamieszczanie na stronie internetowej GOPS ( po akceptacji przełożonego) informacji o realizowanych programach i działaniach.
8. Współpraca z Koordynatorem Klubu Integracji Społecznej i społecznością lokalną w zakresie realizowanych przez KIS zadań ,oraz pracownikami socjalnymi przy sporządzaniu Oceny Zasobów Pomocy Społecznej.
9. Inne zadania powierzone przez Kierownika GOPS, wynikających z bieżących potrzeb Ośrodka.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
Praca administracyjno - biurowa w siedzibie GOPS oraz na terenie Gminy Piecki ( dyżury mobilne), związana z obsługą petentów, w wymiarze 1/2 etatu . Pierwsza umowa na czas określony tj. 3 miesięcy z możliwością przedłużenia do 1 roku. Stanowisko pracy wyposażone w komputer, monitor i drukarkę, środki łączności: telefon, internet.
Czas pracy : od poniedziałku do piątku w godzinach 7.15 – 15.15 z możliwością dostosowania czasu pracy do potrzeb klientów Ośrodka ( min. uczestników KIS, Grupy AA)
W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w miesiącu wrześniu 2022 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6 %.
V. Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV) własnoręcznie podpisany
- kwestionariusz osobowy
- list motywacyjny własnoręcznie podpisany,
- dokumenty poświadczające wykształcenie,
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- podpisane własnoręcznie oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego (zał. nr 1a do ogłoszenia o naborze)
- klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych (zał. nr 1b do ogłoszenia o naborze)
- podpisane oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne lub kopia aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego,
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym;
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku osób posiadających orzeczenie o niepełnosprawności.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2022-12-02 00:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pieckach (pokój nr 2) ul. Zwycięstwa 35/2, 11-710 Piecki w zamkniętej kopercie z dopiskiem „NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE - KOORDYNATOR PROGRAMÓW, STRATEGII ORAZ WSPÓŁPRACY ZE SPOŁECZNOŚCIĄ LOKALNĄ” w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pieckach
w nieprzekraczalnym terminie do 02 grudnia 2022 r. do godz.10:00 (decyduje data wpływu do GOPS w Pieckach).
w nieprzekraczalnym terminie do 02 grudnia 2022 r. do godz.10:00 (decyduje data wpływu do GOPS w Pieckach).
VII. Informacje dodatkowe:
Dokumenty, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
Zasady rekrutacji: wyboru kandydata dokona Komisja Rekrutacyjna powołana przez Kierownika GOPS w Pieckach. Kandydaci, którzy przejdą wstępną selekcję, zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej lub testu kwalifikacyjnego.
Informacje o przebiegu naboru, a także o jego rozstrzygnięciu, zostaną upowszechnione na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.gops.piecki.com.pl.
W przypadku zatrudnienia kandydat wyłoniony w drodze naboru zobowiązany jest złożyć:
- oryginały (do wglądu) lub potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dyplomów, świadectw, świadectw pracy, zaświadczeń,
- zaświadczenie o niekaralności, uzyskane z Krajowego Rejestru Karnego,
- zaświadczenie lekarskie od lekarza uprawnionego do badań profilaktycznych o braku
przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym wskazanym w ogłoszeniu o naborze z adnotacją możliwości pracy z komputerem.
VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. L 119 z 04.05.2016 r. ze zm.), zwanego dalej RODO informujemy, iż:
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. L 119 z 04.05.2016 r. ze zm.), zwanego dalej RODO informujemy, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pieckach, ul. Zwycięstwa 35/2, 11-710 Piecki.
2. W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pieckach wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych za pośrednictwem poczty email: iodo.gops@piecki.com.pl bądź kierując korespondencję na adres Administratora.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia rekrutacji
na stanowisko koordynatora programów, strategii oraz współpracy ze społecznością lokalną Pani/Pana dane osobowe mogą być również przetwarzane w celach archiwalnych i kontrolnych.
- Pozyskane dane osobowe będą przechowywane zgodnie z kategorią archiwalną
w oparciu o ustawę z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych oraz na zasadach określonych w procedurach wewnętrznych. - Pani/Pana dane nie będą ujawniane innym podmiotom, za wyjątkiem przypadków, kiedy zasadność ich udostępniania wynikać będzie z przepisów prawa. Pani/Pana dane osobowe mogą być jednak ujawniane innym podmiotom na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania, a podmioty przetwarzające mogą je przetwarzać jedynie na polecenie Ośrodka, co należy rozumieć w ten sposób, że nie są uprawnione
do przetwarzania tych danych we własnych celach. - posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
- ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana, narusza przepisy RODO,
- podanie przez Panią/Pana następujących danych osobowych:
- imię (imiona), nazwisko, imiona rodziców, data urodzenia, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji), wykształcenie i przebieg dotychczasowego zatrudnienia jest wymogiem ustawowym zgodnie z art. 221 §1 ustawy Kodeks Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. ( Dz. U. z 2022 poz. 1510 ze zm.),
- obywatelstwo, potwierdzenie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na w/w stanowisku, informacja o zdolności do czynności prawnych, informacja o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz poświadczenie o niekaralności jest wymogiem ustawowym zgodnie z art. 6 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. (Dz. U.2022 poz. 530),
- informacja o spełnieniu wymagań zamieszczonych w ogłoszeniu jest wymogiem ustawowym zgodnie z art. 13 ust. 2a ustawy o pracownikach samorządowych
z dnia 21 listopada 2008 r. (Dz.U.2022 poz. 530), a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak spełnienia wymogów formalnych.
- podanie przez Panią/Pana informacji dotyczących niepełnosprawności jest dobrowolne, lecz wymagane zgodnie z art. 13 ust. 2a ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. (Dz.U.2022 poz. 530) jeżeli zamierza Pani/Pan skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych.
- podanie przez Panią/Pana innych danych osobowych, niż wymienione w punkcie 8) i 9), jest dobrowolne i będzie przetwarzane na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody, która może zostać przez Panią/Pana odwołana w dowolnym czasie.
Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
Informacje dodatkowe o naborze można uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pieckach pod.nr. tel. 573 346 055